راهنما

در این صفحه به پرسشهای رایج، پاسخ داده شده است:

۱- ساعات کار دفتر کانون در کجا اعلام شده و آیا در طول سال تغییر می‌کند؟
ساعات کار دفتر کانون در صفحه تماس اعلام شده است. معمولا در ماه مبارک رمضان و همچنین با تغییر ساعت رسمی کشور به تابستانی و زمستانی، ساعت کار کانون تغییر می‌کند. تغییرات در همان صفحه تماس منعکس می‌شود.
۲- شماره حسابهای کانون در کجا اعلام شده و هر حساب برای واریز چه نوع وجهی است؟

اطلاعات فوق در اینجا منتشر شده است. در صورت نیاز به واریز وجوه برای مواردی که در لینک مذکور ذکر نشده، لطفا با امور مالی کانون هماهنگ نمایید.
۳- بهتر است از چه مرورگری استفاده کنم؟

توصیه میشود جهت افزایش امنیت رایانه خود، از مرورگر فایرفاکس استفاده نمایید. از اینجا دریافت کنید.
همچنین از مرورگر گوگل کروم نیز میتوانید استفاده کنید.

۴- آیا میتوانم مشترک مطالب سایت شده و مطالب را از طریق فیدخوان (مثلا گوگل ریدر) دریافت و مطالعه کنم؟ چگونه؟
بله. کافیست روی علامت اشتراک مطالب کلیک و مراحل کار را تا پایان دنبال کنید.

علامت اشتراک مطالب

۵- تصویر بالای سایت برگرفته از چیست؟
برگرفته از تصاویر ۲ محل تاریخی و دیدنی استان مرکزی.  توضیحات بیشتر در اینجا.

۶- این سایت حاوی چه اطلاعاتی است؟
حاوی اطلاعات زیر:
– قوانین و بخشنامه‌های مرتبط با کارشناسان رسمی دادگستری
– تاریخچه، اخبار و اطلاعیه‌های کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی
– اسامی اعضای هیئت مدیره و بازرسان فعلی و سابق کانون استان
– لیست کارشناسان عضو این کانون
– فایلهای مورد نیاز مرتبطین با کانون
– برنامه کشیک ماهانه کارشناسان عضو
– مقالات تخصصی کارشناسان عضو
– گالری تصاویر (جلسات و مناسبتها)
– و کانالهای تماس با کانون استان مرکزی

۷- منظور از «رشته‌های کارشناسی»  چیست؟
«رشته‌های کارشناسی»  موجود در کشور و معتبر از نظر شورایعالی کارشناسان رسمی دادگستری، بیش از  ۷۰ رشته تخصصی را شامل میشوند (اینجا را ببینید).
۸- چگونه به قوانین و بخشنامه‌ها دسترسی یابم؟
با کلیک روی بخشنامه در بخش بایگانی موضوعی نوار کناری سمت راست.

۹- آیا درباره تاریخچه کانون و این سایت اطلاعاتی موجود است؟
بله. اطلاعات مورد نظر شما، به اختصار در صفحه درباره قرار دارد.

۱۰- اخبار و اطلاعیه‌های کانون چگونه منتشر می‌شود و در کجا یافت می‌شود؟
اخبار و اطلاعیه‌های کانون -در این سایت-  در بخش موضوعی اخبار منتشر می‌شوند. صفحه اصلی حاوی نمایش اسلاید و لینکهایی به جدیدترین اخبار است.

۱۱- اطلاعات کارشناسان عضو کانون در کجا قرار دارد؟
اطلاعات کارشناسان عضو این کانون در سیستم تحت وب “دبیرخانه و ارجاع کار” تغذیه شده که توسط مسئولین سایت قابل ویرایش و توسط عموم بازدیدکنندگان قابل مشاهده میباشد.

۱۲- چگونه میتوان به اطلاعات کارشناسان دست یافت؟
بازدید کنندگان  به لیستی از اسامی کارشناسان از طریق صفحه کارشناسان دسترسی دارند.

۱۳- آیا کارشناسان عضو کانون دارای آدرس ایمیل (پست الکترونیک) میباشند؟
بله. برای کارشناسان عضو کانون، در همین دامنه اینترنتی، اکانت ایمیل ایجاد شده است. در صورت نیاز میتوانید آدرس ایمیل کارشناس را از طریق تلفن همراه کارشناس دریافت نمایید.

۱۴- چگونه میتوان فایل مورد نیاز را دریافت کرد؟
با مراجعه به صفحه فایلها و کلیک روی لینک فایل مورد نظر، با توجه به امکانات مرورگر اینترنتی.

۱۵- برنامه کارشناسان کشیک چگونه منتشر و کجا دسته‌بندی می‌شود؟
به صورت ماهانه و در بخش موضوعی برنامه کشیک.

۱۶- سیستم پیامک اینترنتی به چه منظور استفاده‌ می‌شود؟ چگونه؟
به منظور افزایش پوشش و سرعت اطلاع رسانی به مسئولین، کارشناسان، کارآموزان، شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی رسمی و پرسنل کانون. پیامکها توسط این سیستم با شماره ۳۰۰۰۷۶۵۴۳۲۱۵۶۱  ارسال می‌شوند. این سیستم قابلیت دریافت پیامک را نیز داراست و مخاطبین می‌توانند به شماره فوق، پیامک ارسال نمایند.
در صورتی که پیامکهای ارسالی توسط سیستم پیامک اینترنتی کانون را دریافت نمیکنید، برای حل مشکل به اینجا مراجعه نمایید.

۱۷- آیا میتوانم مستقیما با استفاده از این سایت و بدون نیاز به ابزار اضافی با کانون تماس بگیرم؟
بله. شما میتوانید با پر کردن فرم موجود در صفحه تماس، فورا با ما تماس بگیرید و نقطه نظرات یا سوالاتتان را مطرح کنید. مطمئن باشید پاسخ شما، در زمانی متناسب با نوع کارتان، به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

۱۸- متن سوگندنامه کارشناسان رسمی کجا منتشر شده است؟

متن سوگندنامه کارشناسی در اینجا قرار دارد.

۱۹- ارکان کانون در کجا معرفی شده اند؟

ارکان کانون شامل مجمع عمومی، هیئت مدیره و بازرسان می باشند. اسامی اعضای هیئت مدیره و بازرسان (فعلی و سابق) در صفحه هیئت مدیره  منتشر شده است.

۲۰- گالری تصاویر، حاوی چه عکسهایی است؟

پستهای منتشره در دسته بندی موضوعی گالری تصاویر حاوی عکسهایی از جلسات تشکیل شده و احیانا تصاویری مربوط به برخی مناسبتهاست.

۲۱- چگونه از سرویس پست الکترونیک کانون استفاده کنم؟

کارشناسان عضو کانون، برای ورود و استفاده از پست الکترونیک، در نوار کناری، در قسمت “کاربران” روی “پست الکترونیک” کلیک می نمایند. توضیحات بیشتر در این راهنما

۲۲- تعرفه های دستمزد کارشناسی و سوابق آن در کجا منتشر شده است؟

در بخش موضوعی تعرفه

۲۳- دسته بندی موضوعی “مقاله” حاوی چه مقالاتی است؟

مقالاتی که کارشناسان عضو کانون نوشته و احیانا در جایی منتشر نموده اند. بدیهی است که نویسنده مقاله مسئول محتوا و پاسخگوی هر گونه ادعایی در خصوص آنست.

۲۴- آیا امکان دسترسی به سوابق کاری (رزومه) کارشناسان از طریق این سایت وجود دارد؟

تنها ممکن است برای کارشناسان عضو این کانون؛ لینک به سایت شخصی ایشان ثبت شده باشد. در آن صورت با کلیک روی آن لینک میتوانید به سایت شخصی کارشناس دسترسی یابید و اگر در آنجا رزومه کارشناس موجود باشد، ملاحظه فرمایید. قرار دادن لینک به سایت شخصی کارشناسان؛ به معنی تایید محتویات آنها نیست.

۲۵- لینک ورود به سیستم ارجاع کار در کجا قرار دارد؟

در نوار کناری سایت؛ در بخش “کاربران”

erjae-entrance

۲۶- برای آگاهی از  شرایط و مراحل عضویت در کانون به کدام بخش سایت مراجعه نمایم؟

برای این منظور به صفحه “عضویت” مراجعه فرمایید.

همچنین جهت آگاهی از اخبار و اطلاعات مربوط به آزمون، مصاحبه و سایر مراحل عضویت در کانون؛  دسته بندی موضوعی “جذب کارشناس” را ملاحظه فرمایید.

۲۷- به چه منظور کارشناسان بایستی نام و فامیل لاتین خود را در اختیار کانون قرار دهند؟

به منظور صدور کارت شناسایی و ایجاد اکانتهای ایمیل و سیستم ارجاع کار. توضیحات بیشتر در اینجا