گزارش عملکرد سال ۹۲ هیئت مدیره

رییس هیئت مدیره کانون، گزارش عملکرد سال ۹۲ را به شرح زیر به مجمع عمومی ارائه نمودند:

–    جلسات هیئت مدیره در سال گذشته: ۵۳ جلسه
–    ملاقات با روسا و مدیران کل ادارات، سازمانها، بانکها، و سایرمراجع عمومی دولتی و غیر دولتی و قضایی
–    برگزاری مراسم افطاری مورخ ۲۰/خرداد/۹۲ با حضور کارشناسان و مقامات محترم استان
–    مکاتبات ثبت شده اداری و اجرایی: ۲۲۴۴ فقره
امور اداری و اجرائی
الف ـ دو نوبت اتیان سوگند:

 تاریخ  تعداد نفرات  تعداد رشته ها
 ۱۷ اردیبهشت ۹۲  ۲۹  ۱۰
 ۴ دی ۹۲  ۱۹  ۱۳

تعداد کل کارشناسان رسمی عضو این کانون تا پایان سال ۹۲: ۴۷۷ نفر در ۴۵ رشته
ب ـ کارآموزان:
–    تعداد کارآموزان سال ۹۲: ۳۴ نفر
–    تعداد کل کارآموزان در حال حاضر: ۷۶ نفر
ج ـ افزایش صلاحیت:
تعداد کل درخواستها: ۱۴۰ مورد

 رشته  تعداد تقاضا  اعطا شده  در دست اقدام
 راه و ساختمان  ۸۸  ۳۸  ۵۰
 کشاورزی و منابع طبیعی  ۳۷  ۲۹  ۸
 حسابداری و حسابرسی  ۱۲  ۸  ۴
 سایر رشته ها  ۲۹  ۱۳  ۱۶

از متقاضیان رشته راه و ساختمان آزمون و مصاحبه بعمل آمده است.

د ـ رسیدگی به شکایات:
شکایات عموما از سوی مراجع محترم قضائی به علت  عدم حضور بموقع در دادگاه و عدم ارائه نظریه کارشناسی در موعد مقرر  میباشد
–    تعداد شکایات واصله: ۳۸ فقره
–    ۵ فقره قرار کیفرخواست
–     ۸ مورد قرار منع تعقیب
–     ۱۸ مورد مختومه
–    ۷ مورد تحت اقدام
۳ مورد ارجاع به دادگاه تجدید نظر شورای عالی

ه ـ تمدید پروانه کارشناسی:
تمدید پروانه کارشناسی تا پایان سال ۹۲ :  ۸۷ جلد
تمدید پروانه کارشناسی تا کنون  :  ۲۸۰ جلد
و ـ عملکرد هیأت رئیسه گروههای کارشناسی:
–    ارجاع کار و توزیع عادلانه
–    بررسی گزارشات قبل از تحویل
–    بررسی درخواست افزایش صلاحیت
–    معرفی کارشناس راهنما
–    معرفی کارشناس جهت اظهار نظر در پرونده های مربوط به شکایات

 گروه  رشته  تعداد جلسات هیئت رییسه
 ۴  امور مالی  ۱۱
 ۶  راه و ساختمان و نقشه برداری  ۳۰
 ۷  صنعت و فن  ۸
 ۹  کشاورزی و منابع طبیعی  ۶

ز ـ فعالیتهای واحد کامپیوتر و اطلاع رسانی کانون:
–     پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی: ۲۱۴۷۷۵ صفحه بازدید – ۲۴۵ مطلب منتشره
–    سیستم پیامک اینترنتی: ارسالی ۲۱۰۵۹ – دریافتی ۹۲۲ در سال ۹۲
–    راه اندازی سیستم تحت وب مدیریت اطلاعات کارشناسان: mysql – php
–    افزودن یک ایستگاه به شبکه کامپیوتری و ایجاد امنیت و sharing
–    انجام عملیات لازم برای نگهداری نرم افزاری و بروزرسانی ضد ویروس
–    ایجاد اکانتهای ایمیل برای ۴۰۶ کارشناس و ارسال اطلاعات لازم با پیامک
–    برگزاری دوره های آموزشی ”سیستمهای نوین اطلاع رسانی“
–    ایجاد امکان انتشار مقالات تخصصی کارشناسان از طریق سایت
–    پاسخگویی به مکاتبات الکترونیکی
–    ایجاد بانک اطلاعاتی جنبی برای ثبت نام، آزمون، مصاحبه، کارآموزی، اتیان سوگند
ح ـ ارجاع کارشناسی:
–    تعداد ۶۲۲ درخواست کارشناسی
–    شرکت در جلسات موضوع اجرای ماده ۶ آیین نامه تعیین کارشناس برای دستگاههای دولتی
–    حضور کارشناسان رشته راه و ساختمان در اتاق کشیک

ط ـ تغذیه اطلاعات کارشناسان در سامانه خدمات قضایی قوه قضاییه:
–    جمع آوری اطلاعات لازم توسط پیامک
–    ارسال اطلاعات درخواستی در ۲۴ فیلد به دادگستری
–    تغذیه اطلاعات استان مرکزی بعنوان اولین استان توسط مرکز آمار و اطلاعات قوه قضاییه
–    بروز کردن تاریخ اعتبار ۲۵۰ پروانه کارشناسی در کمترین زمان ممکن (ایام تعطیلات خرداد)

ی ـ چاپ کتاب اطلاعات کارشناسان
با استفاده از سیستم مدیریت اطلاعات کارشناسان و تماس تلفنی با تک تک کارشناسان و پیگیریهای لازم، اخیرا پیش نویس کتاب آماده شده است.

ک ـ تهیه سربرگ و مهر مصوب
استفاده از مهر و سربرگ با فرمت خاص و یکسان

ل ـ جذب نیروی جدید
جذب یک نیروی جدید با مصوبه مجمع سال قبل، و حذف مدیر اجرایی
امور آموزشی
–    انتخاب و معرفی اعضای کمیسیون آموزش به شورایعالی
–    شرکت در گردهمایی روسای کانونهای سراسر کشور و مسئولین کمیته های آموزش
–    برگزاری دوره تفسیر عکسهای هوایی:  برای ۲۰ نفر با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اراک
–    برگزاری دوره آشنایی با کاربرد GPS در عکسهای هوایی

–    برگزاری دوره آموزش عمومی: برای کارآموزان کارشناسی قبل از شرکت در مراسم اتیان سوگند
–    برگزاری دوره های آموزش تخصصی در رشته راه و ساختمان (ارزیابی املاک مسکونی – تعیین و تعدیل اجاره بها – سرقفلی و حق کسب و پیشه تجارت)
–    برگزاری دوره آشنائی با سیستم های نوین اطلاع رسانی و آموزش مجازی استفاده از امکانات وب سایت کانون
–    ارائه ی آموزشهای کامپیوتری لازم به پرسنل کانون

امور مالی
–    موافقت معاونت محترم اداری مالی دادگستری کل استان با واریز دستمزدهای کارشناسی به حساب کانون
–    واریز حق الزحمه ها به حساب کارشناسان دو نوبت  در هفته
–    افزایش دو برابری ۵% در آمد سهم کانون نسبت به سال قبل با پیگیری های لازم
–    جبران کسری عملکرد مالی سنوات گذشته
–    ارایه عملکرد سالانه به کارشناسان جهت اخذ مفاصا حساب مالیاتی
–    ثبت و صدور ۲۱۲۱ سند حسابداری و تهیه ی تراز نامه؛ عملکرد؛ تفریغ بودجه و بودجه  پیشنهادی